fredag 7 december 2012

Nya beten!

Nu har jag fått hem ett lass med grymma pelletsbeten. Skandinaviens Sportfiskecenter i Ljungby resnar sitt lager och slängde ut pelletsen för 9kr/påsen, då blev det 15 stycken sådana i diverse smaker och storlekar. Då det är Sonubaits beten är det mycket passande att jag köpte hem just dessa, då jag ju också kommer testa deras krillmix till våren. Pelletsen, i storlek 4-12mm, kommer användas vid metet efter mört, björkna, id, brax och sutare, och kanske även sik och jag hoppas att de levererar fint! Då det är mjuka pellets kan man antingen ha dem direkt på kroken, eller på ett litet hår. Jag kommer experimentera litegrann med dessa nya beten och det ska bli spännande och testa dem mot beprövade beten som majs och boilies, främst i Hossmoån och Kölby.

Sedan har jag lagt ett mycket värdelöst ;) siktestpass här hemma i Kalmar. Det skulle bli milt och vindstilla, men det blåste ändå en del och tempen visade -4 när jag kom fran till havet...Det blev två timmar men ingen fisk nappade. Nu verkar vintern slå till med all sin kraft och havet kommer nog frysa snart, då blir det tyvärr inga fler metpass framöver...Får hoppas att åarna håller sig öppna så man kan fiska öring snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar