onsdag 17 oktober 2018

Bebispass i stället för fiskepass :)

hej alla!



Ja, det var ett bra tag sedan man fiskade senast, eller uppdaterade bloggen för den delen! Den 17/8 lade jag mitt sista fiskepass och sen blev jag sjuk i en vecka. Precis efter förkylningen föddes vår andra dotter Mazie, den 24/8. Sedan dess har det varit många nätter bakom spöna....nej, bakom mjölkflaskor, bajsblöjor och spjällsängen :) Mycket intensivt, men sååå roligt. Man glömmer denna första tid allt för fort! Nu är hon faktiskt redan 2 månader gammal, galet.

Den 1/10 har vi även flyttat till vår nyköpta lägenhet, riktigt fräscht och nu har jag ett rent, torrt och fint förråd till alla fiskeprylar precis utanför dörren, gutt det! Idag har jag även fått installerat ett eluttag på balkongen. Så betesfisklagret är räddat över vintern :)

Blir det något fiske då...jo, jag ska faktiskt försöka hinna med både några kortare pass efter sarv och abborre och 2 dagspass efter karp under höstlovsveckan med dottern. Annars blir det nog rätt så lugnt resten av året, men redan nu smider jag nya planer för 2019.

Allt beror egentligen på om jag får ett årskort i Hossmoån. Får jag det så blir det en del smidiga, korta bebispass lite då och då, efter abborre, id, sutare och brax. Får jag inte det blir det nog ett rätt så rent karpår; Svenska Karp Cupen har blivit rätt så populär efter tävlingens första år i år och där kan det bli rätt så många tävlande nästa år, vilket gör mig som tävlingsledare också sugen att satsa! :) Med barnen är det ju också lite lättare att bara köra några helger då och då, fördelade över hela året.

En sak är i alla fall säker; nu när man inte har fiskat något allså de senaste månaderna så har kontot växt så det knakar :) Pengar finns här till framtida fiskeprylar och boilies :)

Ha nu en riktigt bra, och förhoppningsvis kall höst. Jag vill ha rikligt med regn och kyla nu faktiskt. Jag anser att detta väder är helt onormalt och inte alls bra för vår region!

Skitfiske
Max


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar