söndag 30 december 2018

Att fixa ett fiskeförråd

De som känner mig vet att jag är en redig hantverkare och fixare...jag kan byta glödlampor, borra hål i väggen, skruva, hamra, ...kort och gott allt det den moderna mannen ska kunna. Eller också: inte :)

Därför blev jag extra glad och faktiskt också stolt när jag idag fixade till hemmets fiskeförråd. Ni kanske skratta, men det ska ni också göra. Ett sådant inlägg och innehåll förtjänar denna respons och det är enbart på grund av brsit på fiskepass som jag skriver ner dessa radar :) Men varför inte!

Ett fiskeförråd är ju ändå något riktigt fint och speciellt att ha och ett strukturerat sådant sparar faktiskt mycket tid och letande, något, som ni vet, som jag inte har så mycket råd med! Hur gött är det inte att gå ner till förrådet innan ett fiskepass och bara ta ut allt man behöver, snabbt och smidigt. Betena har sin plats, spöna sin, likaså stolen, tältet, småprylar, pannlampan, mäsket, hinkar, listan kan göras lång. Det är också alltid trevligt att spendera en extra stund där nere och packa fiskeväskan, eller rigga spöna så de är klara innan man sticker. 

Vi har ju precis flyttat och har fått oss ett trevligt litet förråd på, uppskattningsvis, 4 kvm. Med rätt ordning och ett par hyllor så är det mer än tillräckligt med plats! Och ni vet hur det är i bärjan, allt parkeras och gömms där nere så det inte står i vägen i lyan...sen får man går över ett berg av kartonge roch påsar för att nå sitt fiskespö och någon väska, givet att man faktiskt hinner med ett kort pass efter flytten :) 

Före: Första hyllan är på plats men än så länge är allt huller om buller...precis som livet. Och då har jag ändå redan tagit ut en hel del så att hyllan fick plats.

Efter:  Vänstra sidan med fiskeprylarna...men också en del annat, man har ju ändå två barn nu. Men ni ser vilken skillnad det blir när faktiskt allt har sion plats och man kan nå allt.

Efter: Höngra sidan med lite kartonger och alla spön, spöväska och en balja med 40kg mäsk och boilies i. Hur mycket plats som helst nu helt plötsligt och till och med våra vinter/sommardäck kommer få plats här, och då har vi två bilar. 


En tysk kan sällan bli gladare än så och det är som vi säger i Berlin: Ordning är halva livet :)

Gott nytt och ett fint och städat förråd önskar er
Braxmax

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar