onsdag 16 januari 2013

Let the fun begin :)

Nu har det redan gått 2 veckor sedan nyårsafton och jag har bara lagt ett pass hittills. Det blev lite sikfiske med tobias lindeborg i kalmarregionen, dock så fick vi inte ett napp.

I helgen ska det bli öringfiske i en å här i regionen, men frågan är hur kallt det kommer bli de närmaste dagarna och hur pass lite/mycket is det kommer bli vid ån...Jag ger det i alla fall ett försök och kolla fiskeplatser, om inget annat. Vintern och öringsäsongen är lång, fiskar jag inte nu, börjar jag kanske om 2-3 veckor, men då vet jag i alla fall var det kan vara hett :)

Annars har jag lagt en fin förorder-beställning hos Rikard på Sportfiskecentern i Ljungby och i mars kommer jag få hem 30kg av det nya heta Sonubaits Krill mäsket! Ska bli jättespännande att testa det i år!

Min far häslade på i veckan och fick i alla fall med sig ett paket med fiskeprylar, boilies, spön och annat smått och gått är fortfarande i hans källare i Berlin, men kommer hit med honom via bil i maj, så där lagom till braxen och sutarsäsongen :)

Hit fick jag dock riktigt bra småprylar, som till exempel 20 högkvalitativa boltsänken, 2 oz till braxen och sutare.






Det blev också diverse krokar, linor, shrink tube, camo tube och även några spinnare och wobblers till öringen.
Nu har jag även äntligen köpt mig en kamera adapter till banksticks, så att det blir bättre självbilder i framtiden (inga fler gollum bilder ;))

Tyvärr glömde de att skicka med linan till rullarna, som verkar vara riktigt fin, stark och i härligt camo-grön färg...jag hoppas att de skicka efter den, då det gäller ca 1500meter lina :)

Just nu har vi -5 grader, i morgon ska det bli -8 men sedan blir det åter igen mildare med enbart några få minusgrader till helgen. Öringfisket kan gå vägen, men det vet jag först när jag är framme vid ån...vi får se!





/Max

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar