tisdag 13 januari 2015

Nya planer!

Hej alla!

Jaha, då blev det ingen vinter i år heller som det ser ut som...I går kväll hade vi 7 plusgrader i Kalmar och den lilla isen som just nu tappert kämpar för sin existens är snart borta igen. Det har inte fiskats sedan början på december och det börjar klia i fiskehänderna! Just nu är det ganska mycket plugg som måste fixas klart innan vårterminen, men om en vecka ska årets första fisketur göras! Idag kommer DHL med ett stort mäskpaket hem till mig och snart ska det också inhandlas lite nya prylar, främst smått som krokar, sänken, lina, flöten...mm, innan vårfisket kan dra igång.



Jag har återgått till Swedbait's mäsk och i år blir det några nya smaker att testa! Swedbait har alltid haft bra kvalitet och riktigt bra priser och jag brukar inte bli besviken när jag fiskar med detta!



Till våren blir det också en större beställning boilies, SBM har jag testat förra året och det har minst sagt gett bra resultat i den sjön jag fiskade i! Den roliga sorten Shitty Lobster ska det bli att fiska med i år och vi får se om karparna kommer stå i kö för denna godsak!


Ja, när allt är hemma är det egentligen bara att fiska loss! Här kommer min årliga planering för fisket 2015:

Januari: Abborre
Februari: Sik, Gädda
Mars: Abborre, Id
April: Mört, Öring
Maj: Gädda, Braxen
Juni: Karp
Juli: Ruda
Augusti: Sutare, Braxen
September: Öring, Karp
Oktober: Björkna, Sarv
November: Sik, Gädda
December: Abborre


/Skitfiske på er, Max

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar