lördag 11 april 2015

Mission Mört!

Hej alla,

nu nöjer jag mig med årets idfiske, i alla fall till sommaren, då jag ska försöka få en stor id i Hossmoån, men det är en annan sak! Efter min PB id, så har det blivit några till pass i Hossmoån, det har inte gått jätte bra för mig, men det blev i alla fall en finare fisk på 2460g. Idag har det varit 18 grader och leken är nästan över, vilket innebär att jag nu går vidare till mörtfisket!
En riktigt fin idhona på 2460, tyvärr lite kort med enbart 52cm. 

Nästa vecka planerar jag två pass och veckan därpå ännu två, och jag hoppas verkligen på bra fiske, förhållanden, dvs flöde och vattenstånd är mycket lovande, så vem vet,det kanske kan gå vägen! Som jag skrev, så var det senast år 2011 jag fiskade i den vackra Lillån och jag är riktigt laddad inför denna satsning! Och även om de riktigt grova mörtar skulle utebli, så kommer det bli ett riktigt roligt fiske nu framöver. Vid månadsskiftet ska jag sedan försöka mig på lite efterleksfiske på gädda, det ska hinnas med några karpnätter och sedan vid slutet av maj, ja, då ska det fiskas vårbraxen ganska så hårt i år :) En och annan abborre kan jag säkert också lura upp medans jag fiskar gädda och braxen!

Skitfiske och härliga vårtider i värmen

/Braxmax



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar