fredag 7 oktober 2016

Dubbel otur

Hej alla,

ja, i veckan har det hänt lite negativa saker...dels så har min gamla krigaren til bil äntligen gått till andevärlden, den är 16 år gammal och har krånglat under en längre tid nu. Det var något grovt fel med antingen startmotorn eller tändstiften, som gjorde att det tog evigheter att starta bilen. Nu när det är kallare väder, så gick det knappt alls. Under flera år har ingen verkstad kunna åtgärda felet och nu har det gått så pass långt att batteriet är helt slutkört också...då är det dags att sälja den för en liten peng och framöver ska familjen bara har en bil. Detta blir lite bökigt, men samtidigt lite mer ekonomiskt också. Och nu blir det ju ändå inte många fisketurer, förutom några till karppass med lillan och sedan lite förmiddagspass efter borre och kvällspass efter björkna. Vår andra bil finns alltså tillgänglig till mig och det ska bli grymt skönt att sätta sig i en bil som starta direkt igen :) Nästa år får det sedan bli en ny andra bil.

För det andra så har min tältvärmare inte anlänt...det är faktiskt första gången jag har haft postkrångel med en vara jag har köpt på ebay, och jag har handlat där sedan år 2000! Det verkar vara dödsläge vad gäller möjligheten till att spåra paketet, då ebay inte kan spåra den, för att den redan är i Sverige och PostNord kan inte heller spåra den, för att försändelsen inte har ett inhemskt kolli-id...ja, någonstans är den dock, för att statusen är markerat som levererat....dock inte till Kalmar, utan till Oskarshamn...Förhoppningsvis får jag tillbaka mina 300kr, men faktumet är att jag just nu inte kan värma upp tältet på nätterna. Detta innebär att jag ej våga köra nattpass med dottern nu. Det får bli karpfiske under dagtid, vilket iofs också funkar rätt så bra såhär års! Men det är riktigt irriterande när ett paket inte levereras till en!

Mer generellt så är man också trött på vädret. Vi har nu haft storm i 3 dygn här hemma i Kalmar och det blåser kalla nordvindar...Hela helgen ska det regna rejält och nästa vecka ser inte mycket bättre ut...jag missar i alla fall inga bra fisketillfällen just nu :) Förhoppningsvis kan vi dock köra 2 karppass någon gång nästa vecka, eller efter nästa helg. Under tiden ska jag försöka fiska lite abborre, då det finns gott om beten just nu. Dessa ska jag även bunkra upp, så man har löjor till året är slut.

Nu har jag gnällt klart :)

/Braxmax

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar