tisdag 6 mars 2018

Bloggen vaknar till nytt liv!


Hej alla,

det var ett bra tag sen! Nu är Braxmax på banan igen och bloggen kommer återigen uppdateras mycket mer frekvent! Det har blivit ett kort besök i Linköping...vi trivs inte alls i denna, för oss, för stora stad. Det är mycket, mycket (!) trafik, det är stressigt och framförallt, så finns där inget hav och inte lika mycket sol som i Kalmar. Vi har även saknat våra vänner i Kalmar, då speciellt dottern. Vad gör vi då? Jo, fixa jobb och bostad hemma vid kusten så klart. Nu är faktiskt allt klart, jag veckopendlar mellan Linköping och det nya jobbet på universitetet i Kalmar, bor i en kompis lägenhet och sedan så flyttar vi ner för gott den 2. maj, magiskt! En härlig och nybyggd 4a väntar på oss i stan :) Veckorna i Kalmar blir ganska så trista utan min familj, men det kan bli i alla fall några fiskepass!

Egentligen hade jag tänkt köra sik nu direkt...men så kom där världens sjukaste vinter och snöoväder :) Men det ser redan nu ljusare ut; det är 5 plus och sol idag och snön drar sig undan. Redan nästa vecka räknar jag med ett öppet Kalmarsund och därmed möjligheten till sikfiske. Det ska också köras en hel del öring i Kalmaråarna!

Redan imon ska jag kolla upp isläget i en å, och vem vet, kanske går det att blöta en wobbler eller en spinnare här och var, öringarna fginns där i alla fall!

Sedan ser jag naturligtvis fram emot ett riktigt gott vårfiske efter både id, mört och abborre :)

Min vänner, det ska fiskas flitigt...så gott det går med familj och jobb, men vi är åter där vi hör hemma, i ljuva Kääälmär! :)

Ha det gott och skitfiske önskar er
Braxmax

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar