lördag 2 juni 2012

Välkomna till denna nya blogg!

Denna blogg handalr alltså om mitt specimenfiske, tillsammans med min lilla dotter Temperance. Hon är i nuläget bara en månad gammal, så hon får vänta lite till innan hon får dra ut till vattnet med farsan. En redig satsning är planerad år 2013, då är hon nämligen redan 1 år gammal och tål nog det mesta utomhus:)

Detta året handlar de flesta inläggen nog mera om inköp av nya fiskeprylar och baby ooutdoor equipment och ett och annat fiskepass utan lillan.

Nu på måndag blir det till exempel dags för årets första karppass. Detta är första fisketuren sedan mitten av januari, jag har valt att fokusera helt på min gravida fru, förberedelserna inför födseln och jobbet. Nu när Tempi är här har det lugnat ner sig, jobbet är lugnare och vi vet hur allt funkar, mer eller mindre. Då finns det lite tid över för lite fiske, och det känns underbart. Vädret verkar helt perfekt och om en timme beger jag mig ut till svimmet för lite förmäskning.

Här kommer en bild av Boilie-prinsessan :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar