torsdag 29 november 2012

Trista tider...

Hej alla,

nu är vi nästan inne i december, tittar jag ut genom fönstret ser jag enbart en grå vägg. Det är mörkt, blåsigt och blött jämt ute, och fiskesuget är lågt. Ändå är det snart dags för satsningen och om en dryg månad står jag vid en å och kasta efter öring! Tills dess ska jag beställa ett fett paket ifrån tyska Askari, med bland annat några öringdrag- och wobbler, och sköna varma vinterstövlar, så man inte frysa i det kalla vattnet och leran vid ån!

 
Fiskekompaniet i Malmö/Lund har just nu en grym vinterrea och jag hittade denna modellen för halva priset. Grymma, varma stövlar för en femhundring tackar jag inte nej till!
 
Årets sista månad, fram till den 19. iaf, då vi åker till mormor i Marseille i södra Frankrike över jul, ska spenderas med lite testfiske efter sik i Kalmartrakten. Till nästa år har jag som personlig uppdrag att få in 5 sikar ifrån Kalmar till listan i Småländskan, så att de tinte enbart syns Oskarshamn och Mönsterås längre. Kalmarsiken har varit borta för länge, och jag vet att de finns här! Decemberfisket ska spenderas på några nya platser nära hemmet, och vem vet, det kanske nappar en och annan kanske finns där även nån lite större sik igen :)
 
Countdown är nere på 32 dagar, sedan är det nya året här och fisket kan börja om på nytt ;)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar