lördag 25 maj 2013

Where are the girls at?

Nu är majmånaden nästan slut och det har inte blivit några uppdateringar här. Det har fiskats en hel del och nu är det dags för lite news. Hela maj har jag jagat storbraxnarna i Hossmoån, men än så länge går det trögt. Den långa vintern har i år även gjort att braxnarna beter sig annorlunda och honorna vill absolut inte stiga. Hela ån är full med hanar och det finns en och annan sporadisk hona, men den rejäla stigningen har ännu inte skett verkar det som. Då har det naturligtvis blivit en hel del hanfiskar under de 7 passen jag har lagt i maj. En tjej har det blivit en natt, men annars är jag uppe vid 13 hanar...det känns sådär. Det senaste nattpass på ett nytt ställe gav dock i alla fall en större hanbrax på 4,9kg. Men nu vill man ju äntligen få lite fetare vårfiskar! Jag kommer så klart nöta vidare och går sen direkt över till sutarfisket i ån. Men braxleken kan mycket väl ske i början på juni i år! Det gäller och pricka in rätt nätter helt enkelt! Nästa pass blir redan imon och jag ska testa ännu ett nytt ställe!

Här följer lite bilder från diverse pass den senaste tiden!

Hittills den ända honan jag har fått, en liten boll på 4,4kg. 

Basecamp i kupan :)

Det nya stället i skogen

Årets hittills största på 4,9kg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar