lördag 8 februari 2014

Säsongen närmar sig!

Hej alla där ute,


jag sitter på jobbet och när jag kollar ut genom fönstret så ser jag solsken. Det är också 5 plusgrader i Kalmar idag, en mycket tidig öringpremiär i Hossmoån kan bli verklighet nästa helg! Jag kommer som vanligt hoppa den (för mycket folk) och kör i stället min personliga premiär måndagen efter. Om allt vill sig så blir det alltså blöta wobblers om 9 dagar :)

Det blev en liten planändring i satsningen och öringen fick återigen en hög rank i årets fiskesäsong. Lagkamraterna brukar inte få sådär jättestora öringar i Vättern (2-3kg) och chansen att kunna få en hossmofisk runt 4 kg är ändå rätt så god. Därför inkluderas alltså även denna art i år igen och i stället förflyttar jag sikfisket till april, där det blir 2 veckors fiske mellan id och gädda. Iden går ju vanligtvis över rätt så fort och gädda ska det fiskas in i maj, det blir alltså ingen stress med andra ord!

Har beställt hem lite nya öringbeten som jag ska köra mycket med i år, bland annat sådana floating wobblers från Rapala:


Dessa är rätt så stora men en fisk över 3 kg tar lätt ett sådant bete och man kan selektera bort dem mindre fiskarna!

Kommer även, som förra året, köra med stora öringspinnare som har fungerat riktigt bra förra säsongen!
Om värmen håller i sig kan det även bli aktuellt med en del abborrfiske i sundet, det är bara isen som måste försvinna först!


Countdown inställt på 9 dagar nu, sen är det en del skitfiske som gäller :)


/Max

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar