onsdag 21 maj 2014

Dags för boltspöna :)

Hej alla,

nu är det dags för lite braxenfiske, min målart i maj, vimman, har gått ganska ok, jag lyckades få upp ett nytt PB och totalt 3 fiskar över 600g, vilket kan anses som helt ok för ett småländskt vatten. Vågen stannade på 650g och längden var hela 40cm...en mycket smal vimma med andra ord, tyvärr har de ingen bra kondition här nere, även när de är romstinna. Men men, ändå är det alltid en grym fight när man har en vimma på kroken och totalt fick jag i år upp 20 stycken.

En långsmal, romstinn Kalmarvimma på 650g.

Sista vimmapasset fick jag sällskap av Johan Almqvist, och tillsammans körde vi en rolig morgon efter denna lilla art. 

Johan undrar hur en rulle fungerar...:)

Det har även blivit lite mer fiske efter vårabborre, men resultatet blev inte så jätte bra, endast en liten större fisk på 1280g kunde jag landa. Men jag kommer mer tid på höstabborren i år!

En tjock, men för kort abborre på 1280g, tagen på jigg.


Nu är det dags för lite braxenfiske i helgen och jag kommer lägga 2 helnätter i Hossmoån, igen i det goda sällskapet av Johan Almqvist. Vi hoppas på en och annan stor brax och roliga stunder med gott snack och lite sömn! Under dagen kommer jag även lägga ett pass med lilla dottern och det ska nog bli roligt nu med lite plask i vattnet och fint,varmt väder.

Efter månadsskiftet börjar sedan min karpsatsning för i år, och det ser jag fram emot, det blir nu lugna, sköna fiskepass i stol eller i bivvyn, med boltspön, rodpod och larm :)

Skitfiske på er

/Braxmax


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar