torsdag 1 maj 2014

Maj fisket

Hej alla,

predatorerna ville sig inte riktigt, förra veckan tappade jag en ganska stor gädda och efter detta pass blev jag rejält förkyld....fisket fick då vila en vecka och nu är det redan den 1. maj. Detta innebär att jag slutar med jakten efter gäddan och riktar nu in mig mot vimman. Innan denna art blir det ett testpass efter sik på en ny plats som jag fick tips om att det skulle finnas sik där nu i maj! Spännande att testa och nära hemmet, man vet ju aldrig!

Men efter det blir det vimma i ån, blandat med lite abborrfiske, OM jag kan skaffa några löjor!
Om jag lyckas med vimmafisket och kan ta några romstinna, och kanske även ett nytt pb, så blir det säkert några sutar/braxpass mot slutet av månaden, innan det blir dags för karpsatsningen i juni :)

Jag har även handlat lite nya prylar, nu när jag har varit sjuk. Det blev bland annat en fin ny specimenhåv, banksticks och nya larm.

En fin rubber mash håv till brax, sutare, id och alla vitfiskarter.

Nash's siren S5 sägs vara ett mycket smidigt och bra napplarm, jag ska testa det framöver :)


Nu blir det jobb i fem dagar och jag hoppas att jag är pigg igen fr o m imon, då blir det ett tidigt morgonpass efter siken redan i helgen. Nästa vecka är det all in för vimman :)

/Braxmax


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar