lördag 7 juni 2014

Hejdå 1,75or, hej hej 3,0or

Hej alla,

till slut blev det en finare braxen i riktigt bra kondition, med 68cm var den lite kort, men vågen kunde ändå visa ett nytt vårPB på 5380g!

Såhär ska de se ut, 5380g vårbraxen.

Under detta dagspass lyckades jag även få kroken i hälen, hur vet jag inte riktigt, men jag fick avbryta fiskepasset och åka till akuten, där de fick ta hand om denna klantiga olyckan...Allt gick väl, men det gäller att alltid vara försiktigt när man hantera spö, tackle och fisk!

Ajajaj!


Ja, och nu är vårmetet verkligen över, braxen är i stort sett klar med leken i Hossmoån, och det blir allt varmare med varje dag! Detta innebär början på karpsatsningen 2014 :) Fram med 3,0 lbs boltspöna, massor med boilies, pop-ups och hair-rigs i format större! Idag var jag vid sjön och förmäskade min fiskeplats, och på måndag blir det en första natt efter karpen! Jag hoppas att det kan ge en eller två fina fiskar, kanske har inte alla karpar lekt än!

Under sommaren blir det ca en karpnatt per vecka, då jag kommer jobba heltid juli-augusti, fisket blir alltså lite lugnare då, som vanligt. Men framöver blir det ett nostalgi trip till mitt gamla hemvatten,Helige ån, där jag kommer lägga en kväll/natt efter sommarfärna och sarv. Det kommer bli riktigt skoj och det finns massor med minnen från detta härliga vatten.


Njut av värmen och sommarfisket!
/Max




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar