söndag 21 juni 2015

Karpfiske innan lek

Hej alla,

nu har det varit lite lugnare på fiskefronten ett tag. Jag har börjat mitt sommarjobb och vädret har inte varit det bästa de senaste veckorna. Efter braxenfisket har det blivit en helnatt och 2 kortare kvällspass efter karp, nu när fiskarna väntar på lekperioden blir de tjockare för varje dag och jag har fått upp ett par stycken riktigt smallfeta fiskar. Bland de har det även blivit ett nytt PB på spegelkarp!

En 4plus feting

Sedan blev det en 6plus feting

Senaste passet var riktigt segt under hela natten, men precis innan jag skulle packa ihop, så stack det iväg på vänstra spöet och det nya PBet kunde vägas till fina 8240g 


Snart blir det en sista helnatt, förhållanden är mycket bra just nu och några dagar framåt, vinden har vänt från nord till syd, det är mulet och rätt så varmt i luften, sådant gillar jag när jag fiskar karp. Efter det är nog leken mycket nära...och karpen får vila fram till slutet på augusti. Då blir det några sensommarpass och sen blir det en liten höstsatsning på karp i år också, någon gång i oktober. Nu i juli blir det sedan enbart ett rudapass per vecka.

Skitfiske
Max

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar