torsdag 4 oktober 2012

Första Babypasset :)

Den 13. September var det dags för Tempis första fiskepass med farsan :)

Vi körde frun till jobbet och sen tillbaks till lägenheten för att ladda bilen med fiske- och bebisgrejerna. Kl 11 parkerade vi vid ån och jag började genast lasta ur allt och bära ner det till fiskeplatsen. Lillan sover en stund i bilen och när allt är ute hämtar jag henne. Bivvyn ställs upp och Tempi tar en första tupplur i tältet, medans pappan bygger upp podden och lägger ut 3 boltspön. det dröjer ungefär en halvtimme innan larmet börjar pipa för första gången och upp kommer en fin 4kgs fisk. Tempi vaknar nu och det är dags för en mjölkflaska som värms upp på gasolköket, gott :)

Efter det sitter hon med mig och vi tittar ut på vattnet och myser lite.

 
Det dröjer ungefär en timme innan Tempi somnar igen i tältet, solen värmer skönt och det känns mycket behagligt. Pappan är stolt och lycklig att bebisfisket verkar funka så här smidigt. 5min senare piper det återigen i larmet och en fisk på 4,9kg kommer upp, det går uppåt med vikterna. Klockan är nu 2 och Tempi sover fortfarande, nu i pappans arm. Napp nummer 3 kommer då och farsan får göra ett snyggt mothugg med lillan, det blir ett klockrent enhandsstrike och fisk nummer 3 gör bra motstånd i andra änden. Jag lägger ner spöet och lägger sen också ner Tempi i hennes säng igen, hon sover gott vidare. Tar upp spöet igen och nu känner jag att denna fisk är bra mycket större än de första 2. Lite senare kan ett nytt PB vägas till riktigt fina 5,7kg. Bebisfisket och dessutom dagsfisket verkar riktigt hett :)
 
 
 En fin höstbraxen på 5,7kg och 75cm
 
 
Klockan 3 vaknar lilla prinsessan igen och en sista fisk runt 5kg kan landas, innan vi packar ihop och åker hem. Både lillan och pappan är mycket glada och har tankat mycket frisk luft och solsken. Det blev ett bra första pass med lillan, och nästa år följer nog många fler!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar