fredag 22 maj 2015

In search of bream and carp

Hej alla,

jobbet har lugnat ner sig lite och jag har börjat fiska lite mera igen! I veckan har det blivit 2 nätter i Hossmoån efter braxen. Jag har fått rätt så många fiskar och det har blivit 3 stycken över 5 kilo. Toppfisken hittills, och även nytt vårPB, blev en mycket vacker fisk på 5430g, tagen på boilie!

En kompakt vårfisk i bra kondition, 70cm och 5430g

Under det andra passet hände något mycket ovanligt, jag fick ett dubbelhugg vid exakt samma ögonblick. 2 hangers åkte ner och 2 fiskar började rusa iväg...det var knepigt, men jag fick faktiskt upp dem två och det var två honor runt 4,9kg som hade fått aptit för mina beten. Roligt när det blir lite stressigt ibland :)  

Double trouble under morgonfisket

Jag har haft riktigt roligt fiske nu med ca 80% av fångsterna som var honor! 

En fin morgon vid Hossmoån

Nu på söndag blir det karppremiär, jag har hört att braxenfisket har stannat av lite och att det har varit mycket trögt de senaste dagarna, kanske på grund av de mycket kalla nätterna! Då är det läge att åka iväg och köra karp en natt i stället. Jag hoppas att den ihållande sydvästliga vind kan ge mig några fina fiskar på mattan! Nästa vecka blir det sedan minst ett dags- och ett nattpass efter brax igen. Men jag tror att man i år kan mycket väl köra in i juni och fiskarna blir ju då bara fetare :)

/Braxmax


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar