fredag 8 maj 2015

Ont om tid just nu...

Hej alla,

ja, just nu jobbas det järnet på bibblan, jag kommer i år vara hemma under hela sommaren, vilket ska bli riktigt skönt, men sommarbudgeten ska jobbas in nu under våren då i stället. Detta innebär ungefär 5-6 dagar per vecka och emellan måste jag också skriva klart vårens stora uppsatsarbete. Semestern börjar om exakt en månad och sen blir det både väldigt avslappnat och mycket fiske! Just nu har vi också släktbesök hemma från Tyskland, och då finns det ännu mindre tid att smita iväg några timmar...Så är det ibland. Lite fiske efter abborre och gädda har det blivit, utan större framgång. Nästa vecka har jag iaf en ledig dag och då ska det nötas hårt. Jag vill gärna lyckas med i a f en större gädda och kanske en stor abborre till,innan metet snart börjar.

Ja, om ca två veckor börjar ju detta roliga fiske efter sutare och braxen! Jag väntar redan med spänning och har köpt in diverse prylar, för i år ska det fiskas rätt så intensivt på dessa två arter. Jag hoppas på ett nytt braxen PB nu under våren! Vi får se hur detta kommer gå...


Jag brukar köra Fox Arma Point stl 8 till både sutare och brax, mycket fina, stabila krokar!


Några nya method feeders har det blivit, då jag i år kommer använda mig mer av mäsk än pellets till mäskplatsen. Dessa fina 50g inliners kan bära med sig mycket mäsk och krokbetet ligger nära maten!

Några kilon av mina karpboilies komemr i år användas till braxenfisket. SBMs Shitty Lobster gillas säkert av braxarna. En sådan kommer presenteras med ett plastmajskorn på hair riggen och en liten pva påse med crushade boilies följer med vid varje kast. 


Strax efter detta fiske kommer jag köra några karpnätter. En natt kanske det blir redan nu i maj, men annars kommer det bli de första 3 juni veckorna! Nu har även mina nya baitrunners och ny lina kommit hem, så karpspöna är redo för action!

Shimanos fina 6000 rullar kommer förhoppningsvis jobba hårt i år :)


Nu gäller det bara att ha lite mer tålamod, jobba och plugga klart, för sen blir det en hel del bottenmete och larmskrik framöver!


/Braxmax

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar