tisdag 11 augusti 2015

Grymma fiskar och uppvärmning inför höstsäsongen!

Hej alla,

det har varit ett bra tag sedan sista inlägget. Hela sommaren var det mycket arbete som gällde, och en del tid med familjen emellan jobbpassen. Då har fisket hamnat i bakgrunden och i juli blev det endast 2 pass. Nu är det dock enbart en vecka kvar på sommarjobbet, sen har jag lite semester, innan vi slår upp portarna till bibblan igen!

Jag har smygstartat lite nu den senaste veckan, med ett kort morgonpass och en helnatt efter sutare. Det har minst sagt gått fantastiskt och jag kunde även fånga en riktigt grym bonusfisk. Det blev två nya PBn för min del, dels via en vacker sutare på 3880g och dels via en gigantisk sommarid på 2950g :) Kan fortfarande inte fatta att jag lyckades fånga dessa två på endast 2 pass!


En extremt lång sutare på 63cm pressande vågen till härliga 3880g, 4kgs gränsen känns nära nu! Den bjöd även på en magnifik kamp!

Bonusiden fick jag under det andra passet och den högg på ett boltspö. Jag förväntade mig en mindre braxen, men när jag sen såg en tjock och lång id i håven, så blev jag positivt överraskad! Den nappade på 2 plastmajs och några mäskbollar runt kroken! Att jag efter 7 års väntan först få en efterlängdad vårid på 2880g, och sedan under samma år putsar PB:et än en gång känns helt overkligt :)

En mycket vacker sommarid på 56cm och 2950g, mycket bra kondis!

Tempi och jag hann också med ett kort 2 timmarspass, som gav oss ännu en fin sutare på 3270g! Efter den tröga- och fiskmagra sommaren, så börjar sensommarsäsongen på topp! Nu blir det svårt för mig att överträffa dessa vikter i Hossmo och det blir nog inte så många fler pass i detta vatten framöver, dock så lockar det ju alltid att köra något kortare morgonpass här och där. I stället lägger jag fokus nu på rudan. Här ska det läggas två helnätter i en mindre skogssjö, som jag började fiska i förra sommaren, i hopp om ännu en PB höjning! Efter det blir det en hel del fiske efter karp, in i oktober. Vi får se hur länge sommarvärmen håller i sig nu. Njut så länge det varar.

/Braxmax

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar