måndag 28 mars 2016

Ännu en helt magisk bonusfisk

Hej alla,

det blev ändå ett kort litet kvällspass innan påskhelgen och medans abborren var trög, så passade en annan art på att ta upp min jigg. Klockan var mycket och jag tänkte snart ge upp för denna gång, då fick jag flera försiktiga pill på min vilande jigg på botten. Mothugget satt fint och en mycket tung fisk började kämpa emot hårt. Första tanken var en stor abborre, men snabbt byttes den ut mot en större gädda. När jag sedan såg en stor sutarmun med min jigg i den, så började skratta lite...man kan få sjuka bifångster ibland :)

Det var tjock dimma som gjorde att jag inte kunde se hur stor fisken var. Trött och hemsugen bestämde jag mig för att kroka loss den direkt i vattnet. När jag sedan fick tag i läppen och drog upp fisken lite, så såg jag en enorm buk. Den fick lämna vattnet ändå och vägas; och tur det, för att här hade jag tagit en rikrigt stor sutare på jigg!

En bredare rygg får man nog leta efter :)

Den mätte enbart 54cm, men hade en enorm mage och riktigt mycket kött på nacken! 

Vågen stannade på riktigt grymma 3780g, min tredje största sutare någonsin. 


Denna vecka är jag fortfarande ledig i några dagar och suget på lite flötmete efter id börjar faktiskt växa inom mig. Med andra ord innebär detta att jag kommer lägga någon tidig timme på morgonen då och då under denna och nästa vecka, innan mina abborrpass. Men med tanke på framgången jag har haft med jiggfisket borde jag kanske hålla mig till det ;)

Nu kommer äntligen vårvärmen i gång och jag hoppas på en hel del fina abborrar framöver...vi får se vad det kan ge. 

/Braxmax

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar