måndag 1 april 2013

Alltid bra med ett nytt PB :)

hej alla,

nu har det äntligen lossnat lite, både fisket och isen :)

igår blev det en spontantur till hossmoån, min mamma följde med och vi hade det gött i solen! vi fiskade totalt 4 timmar och gick av diverse sträckor och hot spots. det var en del folk vid ån som både spinn- och flugfiskade, men totalt hade det bara kommit upp 2 fiskar. jag hade alltså låga, eller inga förväntningar,men att isen hade försvunnit en hel del sen sist jag var där kändes ändå bra för moralen!

på eftermiddagen stack vi till en sista plats och efter 20 minuters fiskande så högg det äntligen! först trodde jag det var en pinne som följde med, då det var sega rörelser, men sedan vaknade fisken lite grann och jag kände motstånd. vattentempen var fortfarande låg, så den gjorde inte mycket av en fight och när den först visade sig efter bara någon minut såg den ut som en kilosfisk. Dock sedan i håven så kunde jag se en grov och tjock hane som hade tagit min spinnare. Jag visste nästan direkt att detta skulle bli ett nytt PB och vågen höll med om detta! Den stannade på fina 3,24kg och ett av mina mål (eller önskningar) detta år, att fånga en havsöring över 3kg i Hossmoån, blev därmed verklighet! Då var man grymt nöjd och glad!


Nu blir dagarna äntligen varmare och isen förlorar sitt fäste, även om det fortfarande blir kalla nätter. Detta innebär då att det blir några till pass de närmaste veckorna, efter hossmos fina öringar.

Skitfiske nu på er alla, önskar Braxmax

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar