fredag 26 april 2013

Segt vårfiske

Hej alla,

ja, nu har ju värmen äntligen kommit, det har inte blivit några riktigt varma dagar,men temperaturer mellan 10 och 15 grader välkomnas varmt...höhö. Mitt vårmete har hittills varit rätt så trögt, det har blivit en massa mörtar men ingen över 5 hg och sikfisket har inte heller släppt än. Jag körde 2 morgonpass som dock fick avbrytas pga hård vind, det blåser mycket i år tycker jag. Det blev även lite idfiske, även om jag egentligen bara ville satsa på sommar/höstid, men varför inte när de väl var på plats bredvid mörten. Även där var det segt och jag kunde endast landa 2 utlekta honor på 2,16 och 2,26kg, förutom en massa små hanar så klart...


Morgonsol över sundet:)


Största mörten på strax under 500g...


Idfiskets krokiga toppfisk på 2,26kg, den romstinn hade gett en fin vikt...


Till helgen får vi släktbesök ifrån tyskland och nästa vecka fyller lilla dottern Temperance redan ett år, tiden går väldigt fort. 1 års dagen ska firas rejält och fisket får vila litegrann denna vecka då. Det kanske bli ett morgonpass och/eller ett dagspass efter sik med farsan, men det får vara allt.

På fredag åker alla hem igen och vår lägenhet kommer då bli lite mindre fullpackad igen :) Nästa helg  får det sen bli två morgonpass efter siken och då på hemmaplatsen i Kalmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar