söndag 7 april 2013

Ingen öring, men många nya drag :)

Ja,

i fredags blev det ännu ett pass efter öringen. Mot alla rekommendationer, att fiska mitt på dagen eller eftermiddagen, stack jag ut tidigt på fredag morgon, första ljuset var framme när ja var framm vid ån, tanken var att testa om öringen är morgonpigg. Kort sagt så hände det ingenting på 4 timmars fiske, och turer på eftermiddagen verkar mycket bättre! Däremot blev det lite dragfiske. jag hade vadat över ån och fiskade längs med andra sidan. Inte många brukar stå på denna sida och det fanns en hel del drag hängades i diverse grenar. Folk kastar nog över ån och tappar då en del i träden, som har sina grenar överallt vid kanterna. Str man på den sidan blir det helt plötsligt grymt enkelt och roligt att plocka in dessa drag!

I ett träd hittade jag ett fint tobydrag och en grym orange wobbler, det var bara att ställa sig på en av grenarna och sträcka ut armen med håven i handen. Krokarna fastnar då i håvnätet och sedan är det bara att plocka hem det, som ett äpple :)

En bit uppströms blev det ännu ett drag och 2 till wobbler, riktigt fina grejer värda några hundralappar  Då är det lugnt att man inte få nån fisk :)


På tisdag blir det nu ett eftermiddagspass och jag hoppas att jag, trots lågt vattenstånd och dåligt flöde, kan överlista någon till fin öring innan metet efter sik och mört drar igång om ca 2 veckor.

Ha det bra

/Braxmax


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar