fredag 27 november 2015

Det lossnar inte riktigt för mig denna höst

Hej alla,

otur, otur och enbart otur. Tyvärr blev det varken större björknor eller abborrar och siken misslyckades jag med totalt. Tydligen hade de redan varit inne i oktober och lekt, så jag var alldeles för sent ute...

Det har blivit ett sista björknapass, men endast mindre fisk kunde landas. Också de stora abborrarna lyser med sin frånvaro. Björknorna togs hem och blev gäddbeten och igår hade jag en rätt så stor, ca 8-10kg, gädda på i Hossmoån. Den hade tagit en av björknorna och jag höll på med den en liten stund. Strax innan håvningen så skakade den sig loss...så klart. Nu återstår det enbart ett sista pass i ån, fr o m tisdag den 1. december är det fiskeförbud och nästa år blir det nog endast ett säsongskort mellan maj och september!

Så nu utspelar sig dem sista striderna i Rafshagen i Kalmarsund. Där ska det jagas stora abborrar, men även där är det denna höst riktigt tufft. De som har fiskat där har bara haft dåliga resultat hittills. Jag tror det kan bero på den allt för varma hösten. Havstemperaturen är fortfarande en bra bit över 6 grader och det kan nog inte skada om den sjunker med 1-2 grader till! Eller så är det bara ett dåligt år helt enkelt...:)

Hemma väntar i alla fall drop shot jiggs och löjorna på sin insats och efter adjöpasset i Hossmoån på måndag så blir det kanske redan ett första pass i Rafshagen nästa onsdag...om det inte blåser för mycket. Blir vintern mild så kommer d bli 2-3 pass/ månad där fram till slutet på mars, det långsiktiga målet är en abborre över 2 kilo!

/Braxmax

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar